Ejerforeningen har en række faciliteter til gavn og glæde for ejerforeningens beboere. Flere af de fælles faciliteter kræver en speciel nøgle (x-nøgle) som kan arves fra forrige ejer, eller købes på ejendomskontoret indenfor normal åbningstid.
Fællesfaciliteter må kun benyttes af beboere i ejerforeningen, og børn under 14 år, skal ledsages af en voksen. Der må ikke medtages husdyr, og alle faciliteter skal efterlades i god og ordentlig stand.
Og husk, efterlad altid det givne sted, som du selv ønsker at finde det. Argumenter som at det var så og så slemt da du kom, dem kan vi ikke bruge til noget! Hvis du ønskede, at det skulle have været bedre da du ankom, så gør det bedre for den næste.
Til fællesfaciliteterne henregnes tennisbane ved blok A, billardstue i blok B, svømmehal og solarium i blok E og kondirum og bordtennisrum i blok D.
Adgang hertil sker ved brug af en speciel nøgle (x-nøgle), hvoraf der kun må forefindes 1-2 stk. pr. lejlighed.
Alle beboere har lige ret til anvendelse af fælles-faciliteterne.
Husdyr må ikke medbringes i fællesfaciliteterne.
Al henkastning af papir, flasker og andre effekter er forbudt.
Alle fællesfaciliteter skal efterlades i rengjort stand.
Skader ved anvendelse af fællesfaciliteterne skal anmeldes til ejendomskontoret evt. ved indlevering af en seddel.
Toilet bedes benyttet og efterladt, som det var deres eget.
Alle døre forsynet med dørlukkere, skal være lukket og må ikke holdes åbne med måtter eller lignende.
Alle fællesfaciliteter skal låses efter endt brug.
Al støjende adfærd mellem kl. 22.00 og 07.00 er forbudt.
Børn under 14 år har kun adgang ifølge med personer over 18 år.
Medbragte værdigenstande i fællesfaciliteterne henligger på eget ansvar.
Ifølge kredslægens bestemmelser må ingen personer med væskende sår, fodsvamp eller lignende, komme i ovennævnte fællesfaciliteter.
Tobaksrygning er strengt forbudt. Berusede personer har ikke adgang.
Der må ikke medtages stole, luftmadrasser eller lignende.
Udefodtøj skal henstilles i omklædningsrummet.
Før svømmebad eller sauna benyttes, skal man foretage en grundig afvaskning af hele kroppen med sæbe, jvf. kredslægens bestemmelser.
Under badning i svømmebassin skal der udvises hensyn overfor andre badende.
Inden baderummene forlades skal gulvene svabres og fornøden oprydning finde sted. Husk at lukke for vandet.Saunaen har en opvarmningstid på ca. 10 minutter, hvorfor den ikke bør tændes i utide. Håndklæde skal benyttes som underlag i saunaen.
Husk: Ingen vand på saunaen.
Maskinerne må kun benyttes som anført i brugsanvisningerne og skal rengøres efter endt brug.
Betaling i vaskeriet foregår via et kort, der købes på ejendomskontoret, forbruget betales én gang om måneden sammen med fællesudgifterne.
Reservationen er kun gældende i 20 minutter efter den bestilte tid.
Vaskeriet kan/må ikke benyttes efter kl. 22.00 og indtil kl. 07.00.
De opsatte net og de til enhver tid værende redskaber, skal behandles med fornøden omhu.
De opsatte net og de til enhver tid værende redskaber, skal behandles med fornøden omhu.
Billardstuen kan ikke reserveres, og den må ikke benyttes til at holde arrangerede fester i.
Tilhørende flasker skal returneres.
Betaling sker via Dankort til et kort der købes på ejendomskontoret.
Såfremt bestyrelsen bliver bekendt med overtrædelse af oven- og nedenstående anførte bestemmelser, vil pågældende ejere straks modtage advarsel herom.
I gentagelsestilfælde vil de pågældende blive forment adgang til fællesfaciliteterne. For de evt. skader, der måtte have medført udelukkelsen, vil pågældende blive gjort erstatningsansvarlig.
X-nøgler udleveres mod betaling af et depositum på ejendomskontoret.
Det er strengt forbudt at lade den udleverede x-nøgle til fællesfaciliteterne kopiere eller at udlåne den til ikke-beboere.
Bliver bestyrelsen bekendt med at kopiering har fundet sted, vil samtlige nøgler blive inddraget. Bestyrelsen vil derefter foranledige omstilling af låsene og fremstilling af nye nøgler. Denne udgift vil alene blive pålagt den ansvarlige for kopiering af nøglen i henhold til vedtægternes § 9.
De grønne områder er vores alles have, det er her børnene leger, de voksne griller, sol og sommer nydes. Derfor er det vigtigt at vi alle er sammen om at holde pænt.
Skrald og affald (ikke madaffald og pizzabakker) smides i de dertil opsatte skraldespande, hvis hunden kommer til noget, så fjernes dette, så ingen anden kan komme til at træde i efterladenskaberne.
Benyttelse af selskabslokalerne sker efter forudgående reservation hos gårdmændene og betaling af et reservationsgebyr. Depositum og leje betales forud ved udlevering af nøgle. Dette er til dækning af eventuelle skader. Lokalerne efterlades i rengjort og ryddelig stand. Benyttelse af selskabslokalerne sker i øvrigt i henhold til hertil hørende reglement.
Praktiske oplysninger:
Hvordan lejer man lokalet?
Man henvender sig på ejendomskontoret i kontortiden om onsdagen mellem kl. 18 og 19. Hvor man betaler et depositum, hvis lokalet er ledigt. Ved reservation af lokalet indbetales 100 kr. Udlejning på hverdage fra kl. 12.00 til næste dag kl. 10.00. Weekend fra kl. 12.00 fredag til kl. 10.00 mandag.
Hvad koster det?
Det koster kr. 800 at leje lokalet + et depositum på kr. 500.
Betales ved afhentning af nøglen.
Hvornår skal man betale?
Man skal senest betale onsdagen før man har lejet lokalet, hvor man også modtager nøglen.
Hvordan afleverer man lokalet igen?
Efter festen sørger lejer for at aflevere festlokalet i samme stand som man modtog det. Hvis noget er gået i stykker skal dette meddeles på ejendomskontoret samtidigt med at nøglen afleveres og depositum returneres. Såfremt noget er gået i stykker vil dette blive fratrukket i depositum.
Dog er rengøring af gulve og toiletter inkluderet i lejen.